Çevrimiçinde Bulunabilme

Araştırmalara göre ortalama dikkat süresi 2000 yılında 12 saniye iken günümüzde 8 saniyeye düşmüştür. Tıklama ve bağlantıların oluşturduğu karmaşada web sitenizin internette bulunmasını sağlayacak bazı ipuçlarını sizlerle paylaşıyoruz.

Çevrimiçinde Bulunabilme

Araştırmalara göre ortalama dikkat süresi 2000 yılında 12 saniye iken günümüzde 8 saniyeye düşmüştür.

Bu süre Japon balığının ortalama 9 saniye olan dikkat süresinden daha azdır. Tıklama ve bağlantıların oluşturduğu karmaşada web sitenizin internette bulunmasını sağlayacak bazı ipuçlarını sizlerle paylaşıyoruz.

Müşterileriniz kimler?

Çalışmalara başlamadan önce mevcut müşterilerinizi değerlendirin. Aynı tip mi yoksa farklı bir tip müşteri grubunu mu cezbetmek istiyorsunuz? Eğer mevcut müşterilerinizi tanıyorsanız etkilemek istediğiniz yeni tip müşteri grubu ile ortak noktaları ( yaş, coğrafi lokasyon vs) nelerdir?

İkinci olarak bunların birbiri ile bağlantısının ne olduğunu değerlendirin. İnternet ortamında nelere bakıyor olabilirler? Üyesi oldukları yerel topluluklar var mı ya da ne tür web siteleri arıyor olabilirler?

Müşterilerinizi tanımak için ipuçları:

Konuşabileceğiniz müşterileriniz var mı ya da size zaman ayırmaları için onlara indirim veya hizmet sunabilir misiniz? Onları tanımaya çalışın. Müşterilerinizin beğendikleri ya da beğenmedikleri şeyler hakkında çok şaşırabilirsiniz.

Neden müşterileriniz için özel bir grup kurmayasınız? Böylece onların günlük hayatları ve ürünleriniz hakkında düşünceleri ile ilgili daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Eğer müşterilerinizin e-posta adreslerine sahipseniz onlara bir anket göndermeniz fayda sağlayabilir mi? Onlar hakkında daha fazla bilgi sahibi olmanız benzer müşterileri çekmenize yardımcı olabilir. Bir marka araştırması yapmak bilgi toplamanın ve bunları değerlendirmenin hızlı ve kolay bir yoludur.

Başlamadan önce nelere ihtiyaç duyabilirsiniz?

Başlamadan önce yapacağınız çalışmaya hazırlıklı olmak çok önemlidir. Bu hazırlık online varlığınızı oluşturmak konusunda oldukça faydalı olabilir. Nerede, ne zaman, nasıl konuşmak ya da görünmek istediğinize karar vermeden önce sahip olduğunuz değerlerin bir listesini yapmak faydalı olacaktır.

İpuçları:

Güçlü ve tutarlı bir mesaj, müşterilerinizin sizin kim olduğunuzu ve ne yaptığınızı anlamasında faydalı olur. Hem personeliniz hem de müşterileriniz için oldukça açıklayıcı şekilde işinizi açıklayan birkaç kısa cümle oluşturmak için zaman ayırın.

Tutarlı bir görünüm ve duygu, markanızın güvenilir ve profesyonel görünmesini sağlar. İşinizi en iyi anlatan yazı fontu ve boyutu hangisidir? Bunların hepsi vermek istediğiniz mesajı yansıtıyor mu?

Hangi görsel ve logoları kullanmak istiyorsunuz? Tanıtımınızı yaparken aynı görsellerin ve logoların farklı çözünürlüklerdeki hallerini kullanmak faydalı olacaktır. Her web sitesi kendi özelliklerini yansıtacak şekilde görünmek ister.

Sosyal medya fırsatları

Facebook kullanıcı sayısının 2 milyona eriştiği düşünüldüğünde bu pazarda hala ciddi boşluklar var. Ancak bu alanda çok fazla alternatif olduğundan hangi platformların sizin ve müşterileriniz için en iyi seçim olacağına karar vermek zor olabilir.

Tüm sosyal medya kanallarına aynı anda girmeye çalışmayın. Çok fazla platform olduğu için aralarından işletmeniz için en uygun olacak birini seçin. Eğer daha önce online ortamlarda varlığınız bulunmuyorsa bir format seçmeyi deneyin. Böylece bu formatı mı sürdüreceksiniz yoksa başka bir format mı deneyeceksiniz konusunda değerlendirmeler yapabilirsiniz.

Bir profil ve profilinize uygun içerik oluşturun. Hangi platformu tercih ederseniz edin işletmeniz için nasıl profil oluşturacağınızı açıklayan bir kılavuz bulunacaktır. Logonuzu ve marka değerinizi yansıtan unsurları yüklemeyi unutmayın. Böylece insanlar sayfanıza girdiğinde doğru imaja ulaşacaklardır.

Web sitenize ve e-postalarınıza sosyal medya linklerinizi ekleyin. Aynı şekilde kartvizitiniz ve broşürleriniz gibi basılı materyallerinize de sosyal medya adreslerinizi ekleyebilirsiniz. Böylece potansiyel müşterileriniz sizi her türlü bulabilir.

Bakım ve raporlama

Sosyal medya müşteriler ile çok önemli bir temas noktası haline gelmiştir. Sadece tanıtım yapma veya müşterilerin aradıkları ürünü bulmak konusunda değil! Sosyal medya müşterilerden geri bildirim almanın yanı sıra varsa şikâyet ve sorularını çözme anlamında da çok önemli bir iletişim kanalıdır.

Size yapılan bir yorumu ciddiye aldığınızdan emin olun. Soru ve yorumları derhal yanıtlayın. Yaptıklarınız ve yapmadıklarınız sosyal medyada kim olduğunuzu gösterecektir. Sosyal medyanın doğası dikkat çekmesi ve hızlı olmasıdır.

Yüz yüze iletişimde aynı içeriği tekrar tekrar sunmak çok az bir etki sağlar. Aynı durum sosyal medyada da geçerlidir. Çoğu sosyal medya platformu hangi içeriğinizin ne derece ilgi çektiğini gösteren istatistikleri göstermektedir. Bu istatistikleri kullanarak içeriğinizle alakalı düzenlemeler yapabilirsiniz.

Aşağıdaki pazarlama ipuçlarımızı deneyin

Marka: Logonuzu ve (kullandığınız fontlar da dahil olmak üzere) kurumsal kimlik öğelerini yüklemeniz tutarlılık sağlayacaktır.

Web siteniz: Web sitenizin amacına uygun ve alt yapınızın doğru seçilmiş olduğundan emin olun.

Sosyalleşin: Sosyal medya, müşterileriniz ile iletişim kurmanın harika bir yoludur.

Teklifler: Eşantiyonlar, kampanyalar ve etkinlikler yoluyla satın alma veya ziyarete teşvik edin.

İletişim: Müşterilerinizi markanızla ilişkisi yüksek kimselere dönüştürmek için e-postalar gönderin.

Yorumlar: Kişilerin size yorum yapabilecekleri hesaplar oluşturun.

Online pazar yerleri

Üçüncü taraf pazar yerleri, satıcıların ürünlerini potansiyel müşterilere gösterilmesini ve satın alma yapabilmelerini sağlar. Ürünlerinizi çevrimiçi pazar yerlerinde listelerken göz önünde bulundurmanız gereken bazı noktalar şunlardır:

Seçim yapabileceğiniz çok sayıda online pazar yeri bulunduğundan dolayı işletmeniz ve ürünleriniz için doğru olanları seçtiğinizden emin olun. Sunduğunuz ürün türlerini, hedef kitlenizi ve bu kişilerin nerelerden alışveriş yaptığını ve fiyatlandırmanızı düşünerek kararınızı verin.

Detaylı bilgi genellikle daha fazla satış demektir. Listelediğiniz ürün sayfasının, potansiyel müşterilerinizin öğrenmek isteyeceği tüm bilgileri içerdiğinden emin olun. Çarpıcı görseller, ürünün kendisi ile ilgili (boyut, ağırlık, neyden yapıldığı gibi) bilgiler, markanızla ve kargolama şartlarınızla ilgili bilgileri girmeniz çok faydalı olur.

İpuçları:

Başlığınızın ve ürün açıklamalarınızın ilgili anahtar kelimeleri içerdiğinden emin olun. Böylelikle aramalarda ürünleriniz sıklıkla listelenebilir.

Müşteri yorumlarını teşvik edin. Sizinle bağlantıya geçen müşterilerinizle iletişim kurarak -eğer alışverişlerinden memnun kalmışlarsa- ürünlerinizi yorumlamasını ve puanlamasını teşvik edin. Yüksek puanlar marka güvenilirliğini arttırır ve özellikle potansiyel müşterilerin güven duyarak satın alma yapmasını sağlar.

Aramalarda en üst sıralarda listelenebilmek için pazar yerlerinin reklam önerilerini inceleyebilirsiniz.

Pazarlamanızı daha ileri bir seviye taşımak ister misiniz? Önerilen çözümlerimize göz atabilirsiniz.

Çevrimiçi Pazaryerleri ve Websitesi Oluşturmak adlı makalelerimiz ilginizi çekebilir.