İşimi Nasıl Pazarlamalıyım?

Firmanızın küçük olması başarıya giden yolda önünüzde bir engel değildir. Aslında tam tersine bu büyük bir fırsat da olabilir. Büyük organizasyonların ellerinde ciddi bir pazarlama ve reklam gücü olduğu bir gerçek. Fakat bu güç kesin bir başarı anlamına gelmiyor. Her geçen gün daha fazla müşteri, firmalardan kişiselleştirilmiş iletişim ve samimi bir alışveriş deneyimi talep ediyor.

İşimi Nasıl Pazarlamalıyım?

Firmanızın küçük olması başarıya giden yolda önünüzde bir engel değildir. Aslında tam tersine bu büyük bir fırsat da olabilir. Büyük organizasyonların ellerinde ciddi bir pazarlama ve reklam gücü olduğu bir gerçek. Fakat bu güç kesin bir başarı anlamına gelmiyor. Her geçen gün daha fazla müşteri, firmalardan kişiselleştirilmiş iletişim ve samimi bir alışveriş deneyimi talep ediyor.

Firmanızın Parmak İzi

İş arayan bir kişinin özgeçmişi gibi pazarlama planınız da firmanızın DNA’sı gibidir. Sizi rakiplerinizden farklı kılacak, hatta öne çıkarak şey budur. Mevcut ve potansiyel müşterileriniz, sizin kim olduğunuzu ve ne sunduğunuzu ancak güçlü bir pazarlama planı sayesinde fark edebilirler.

Güçlü bir pazarlama planı şu üç aşamayı içerir:

Başlangıç planlaması: Bu, sizin pazarlama planında neleri ele almak istediğinizi, hangi araçları veya kanalları kullanacağınızı ve pazarlamanın nasıl bir zamanlama ile gerçekleşeceğini içerir.

Uygulama: Bu aşama neyi, ne zaman ve nerede pazarlayacağınız, reklamını yapacağınızı ve nihayetinde satışı gerçekleştireceğiniz bilgisini içerir.

Değerlendirme ve tekrarlama: Pazar değişir, ürünleriniz gelişir ve siz küçük bir işletme olarak sürekli bir değişim ve dönüşüm içerisindesinizdir. Pazarlama planınız da bu değişimlere göre sık sık yenilenmeli ve gözden geçirilmelidir. En ideal olanı her üç ayda bir pazarlama planınızı gözden geçirmek olacaktır. Pazarlama planınız hala hedef kitlenize ulaşmanızı sağlıyor mu? Şu anda kullanmadığınız hangi dijital teknolojiler size avantaj sağlayabilir? Pazarlama planınızı bunları göz önünde bulunduracak şekilde yeniden incelemeli ve sonra birinci ve ikinci adımları tekrar uygulamalısınız.

Çevrimiçi varlığınızı amacınıza hazır hale getirmek

Gösterişli ve profesyonel bir web sitesine sahip olmak, günümüzde çok önemlidir. Hazır içerik yönetim platformlarını kullanarak kendinize kolaylıkla bir web sitesi yapabilirsiniz. Web sitenizi yaparken markanız ile ilgili şunları gözden geçirdiğinize emin olun: Markanız ile etkileşime girdiklerinde müşterilerinizin nasıl hissetmelerini istersiniz? Ürün veya hizmetlerinizi özel ya da farklı kılan nedir?

Sosyal medya, müşteri kazanmanın uygun maliyetli bir yoludur. Pek çok farklı platform içerisinden seçim yaparken hedef kitlenizin hangilerini ağırlıklı olarak kullandığını göz önünde bulundurmalısınız.

İpuçları:

Hedef kitlenizi doğru tanımladığınızdan olduğundan emin olun.

Reklam görsellerinizin kaliteli ve yüksek çözünürlükte olduğundan emin olun. Eğer görseller güzel görünmüyorsa bu durum işiniz ile ilgili olumsuz bir izlenim verebilir.

Rakiplerinizin neler yaptığını mutlaka gözden geçirin. Neleri benzer neleri farklı yapmak istiyorsunuz?

Reklamlarınızın en uygun şekilde hazırlanıp hazırlanmadığını nasıl test ediyorsunuz? Mesajlarınızı farklı şekillerde vermeyi deneyin. Ölçümleyerek en etkilisini geliştirmeye çalışın. Böylece kendinizi en doğru şekilde aktardığınızdan emin olursunuz.

Arama Motoru Optimizasyonu

Arama motoru optimizasyonu (SEO), web sitenizde ince ayarlamalar yaparak, müşterilerinizin sizi arama motorlarında daha kolay bulmalarını sağlamaktır.

Arama motorları, web sitelerini içeriğe ve aldıkları tıklama sayısına göre listeler ve sıralar. Kendi web sitenizde deneyebileceğiniz ücretsiz bir yöntem; metinlerinizin içeriğini ve yapısını, hedef kitlenizin aramalarında kullanacağı anahtar kelimelerle eşleşecek şekilde düzenlemektir.

Anahtar kelime kullanımı kadar önemli olan bir nokta da bağlantı yani link vermektir. Arama motorları web sitenizde bulunan bağlantıları ve önemli anahtar kelimeler ile doğru eşleştirilip eşleştirilmediğini de kontrol eder. Eğer içeriğiniz ve verdiğiniz bağlantılar uyumlu değilse bu, sitenizin arama motorlarındaki sıralanmasında bir dezavantaj oluşturabilir. Örneğin ayakkabı satıyorsanız verdiğiniz bağlantılarda da ayakkabı, çorap gibi ilgili konularla bağlantılı olması beklenir.

Reklamın Gücü

Sosyal medya platformları reklam ve tıklama başına (PPC) ödeme olanakları sunmaktadır. Pek çok firma arama motorlarında görünürlüğü arttırmak için bu yöntemi tercih eder. Bazı reklamlar sadece metin gerektirirken bazı reklamlar görseller eklemenize de izin verir.

Reklam süreci iki aşamalıdır. Öncelikle cevap vermeniz gereken soru şudur: “Marka bilinirliğinizi artırmak için nerelerde ve hangi özelliklerinizi öne çıkararak görünürlük sağlamalısınız?” Daha sonra “Bu kanallardan ne gibi kampanyalar, promosyonlar, faydalar önerebilirsiniz?” sorusuna yanıt bulmalısınız. Reklam yoluyla websitenize ulaşan kullanıcılara ne gibi avantajlar sunabilirsiniz? Bu sorulara doğru cevapları bulduğunuzda, kullanıcılar reklamlarınızı görmekle kalmazlar aynı zamanda müşteriniz haline gelirler.

İpuçları:

Ürünlerinizi ücretsiz olarak sergilemenize ve listelemenize imkân sunan pek çok web sitesi bulabilirsiniz.

Tüm büyük arama motorları yerel işyerlerini listeleme hizmeti sunar. Firmanızın buralarda yer aldığından emin olunuz.

E-Posta Pazarlama

E-posta pazarlaması yapabileceğiniz bir alıcı listenizin olup olmamasından bağımsız olarak aşağıdaki ipuçlarından faydalanabilirsiniz.

Müşterileriniz tarafından hangi e-postaların, istenmeyen e-posta (spam) olarak görüldüğünü, hangilerinin faydalı bilgi olarak görüldüğünü inceleyin.

Müşterilerinize ayda birden fazla e-posta göndermemeye çalışın.

Müşterilerinize mutlaka bilmek isteyebilecekleri bir bilgi verin. Yeni bir ürün gamı tanıtımı, zaman sınırlı kampanyalar, yakında yapılacak etkinlikler hakkında bilgilendirilmek, size olduğu kadar, müşterilerinize de fayda sağlar.

Öne Çıkanlar

Markanızla ilgili temel bilgiler: Kim olduğunuzu, ne sunduğunuzu ve rakiplerinizden nerelerde farklı olduğunuzu gözden geçirin. Siz bunları netleştirdikten sonra, bunları müşterilerinizle paylaşmak kolaylaşacaktır.

Tasarım değerleri: Markanızın tanınabilir olması için logonuzun ve bazı temel tasarım değerlerinizin varlığından emin olunuz.

Web siteniz: Online içerik yönetim platformlarını kullanarak kolaylıkla bir web sitesi oluşturabilirsiniz. Web sitenizde markanızı, ürün ve hizmetlerinizi açık - net bir şekilde açıkladığınızdan emin olun.

Sosyal Medya: Müşterilerinizle veya potansiyel müşterilerinizle etkileşime girmenin ekonomik bir yöntemidir. Hedef kitlenizin hangi platformlarda sıklıkla yer aldığını titizlikle analiz edin.

Çevrimiçi reklamlar: Sosyal medya siteleri reklam alanı veya tıklama başına reklam olanakları sunar. Bu aynı zamanda arama motorlarında bulunma ihtimalinizi de arttıracaktır.

Markanızı öne çıkarma: Markanızı el ilanları, kartvizit gibi araçlarla öne çıkarabilirsiniz.

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), Web Sitesi Oluşturmak, Çevrimiçi Bulunabilme, Sosyal Medya Stratejisi adlı makalelerimiz ilginizi çekebilir.