Sosyal Medyada Akıllı Davranarak Markanızı Oluşturun
Markanızı sosyal medyada tanıtmak, çok sayıda potansiyel müşterinize ulaşmanıza yardımcı olur. Bu yazıda markanızın bilinirliğini sosyal medyada nasıl yaratacağınıza ve sonra da büyük bir hızla geliştireceğinize dair pratik ipuçları paylaşacağız.
Markanızı sosyal medyada tanıtmak, çok sayıda potansiyel müşterinize ulaşmanıza yardımcı olur. Bu yazıda markanızın bilinirliğini sosyal medyada nasıl yaratacağınıza ve sonra da büyük bir hızla geliştireceğinize dair pratik ipuçları paylaşacağız.
Muhtemelen daha önce, hem potansiyel müşterilerinizin etkilenerek iletişime geçmelerini hem de var olan müşterilerinizin tekrar geri gelmelerini sağlamak için sosyal medyayı bir araç olarak kullanmayı düşünmüşsünüzdür. İşte bu yazıda biz de harekete geçmenize yardımcı olacak 4 ipucunu sizlerle paylaşıyoruz.
İşletmeniz için doğru olacak sosyal medya kanalını seçin: Sosyal medya kanalınızı seçerken müşterilerinizin hangi sosyal medya kanallarını nasıl kullandıklarını göz önünde bulundurun. Örneğin eğer sizin ürünleriniz başka işletmelere yönelik ise iş odaklı kullanılan sosyal medya kanallarını seçmeniz faydalı olur. Eğer işletmeniz görsel olarak cazip gelecek ürünler sunuyorsa, fotoğraf paylaşabileceğiniz siteleri seçmeniz faydalı olacaktır.
Paylaşımlarınızı müşterilerinizin en çok çevrimiçi oldukları saatlerde yayınlayın: Statista’nın 2017’de yapmış olduğu bir araştırmaya göre insanlar sosyal medya hesaplarını günün farklı saatlerinde kontrol eder. İletilerinizi azami kişiye ulaştırmak için bu araştırmaları kullanabilirsiniz. Facebook üzerinden satış yapmak istiyorsanız, işletmenizi Facebook üzerinden tanıtmak için en uygun paylaşım yapma saati öğlen 12 gibi olacaktır.
Başarınızı ölçmenize yardımcı olacak net hedefler belirleyin ve ölçütler oluşturun: Örneğin eğer hedefiniz markanızın bilinirliğini arttırmak ise paylaşımlarınızın 30.000 kişi tarafından paylaşılması harika bir ilerleme olacaktır. Eğer sosyal medyayı yeni bir iş yaratmak için kullanacaksanız yeni sorular gelmesi sizin için gerçekten anlamlı olacak en önemli gösterge olacaktır.
Test edin, inceleyin ve öğrenin: Düzenli olarak, güncellemelerinizden hangilerinin en başarılı olduğunu kontrol edin. Çoğu sosyal medya platformu, güncellemelerinizden hangisinin en çok görüntülemeyi, beğeniyi veya paylaşımı aldığını görmeniz için size bir kontrol paneli sağlayacaktır. Başarılı gönderileri belirledikten sonra bu gönderilerin neden başarılı olduklarına dair bir teori oluşturun. Daha sonra teorinizi daha fazla gönderi ile test edebilirsiniz. Örneğin diyelim ki akşamüstü saat 5’te paylaşmış olduğunuz birkaç fotoğraf fazla sayıda ilgi gördü. Aynı şekildeki yeni fotoğrafları günün farklı saatlerinde paylaşın. Aynı saatte de farklı türde bir içerik paylaşın. Bunların göreceği ilgi miktarlarına göre sizi başarıya götürecek şeyin ileti saati mi yoksa belirli türde bir paylaşım mı olduğuna karar verebilirsiniz.
Sosyal medyanın olmadığı bir geleceği düşünmek bile zordur. Giderek daha fazla tüketicinin ürünlere göz atmak, rezervasyon yaptırmak, incelemek ve hatta satın almak için bu kanalları kullanmaya başladığı düşünülünce, işletme sahiplerinin kendilerini başarıya odaklanmaları ve müşterileri ile etkileşime girmek, ürün ve hizmetlerini sergileyebilmek için etkili bir strateji geliştirmeleri şarttır. Sosyal medya stratejilerinde başarısız olmak diğer firmaların gerisinde kalmak anlamına gelecektir.
Sosyal Medya Stratejisi, İnternetten Satış, Çevrimiçi Bulunabilme, İşimi Nasıl Pazarlamalıyım adlı makalelerimiz ilginizi çekebilir.