Web Sitenizde Düzenlemeler Yaparak Ziyaretçilerinizi Müşterilerinize Çevirin
Perakende sektörü müşterilere daha bağlantılı, dijital bir deneyim sunma yolunda ilerlerken, işletmeniz büyümek ve tüketicilerle anlamlı bir şekilde bağlantı kurmak için heyecan verici bir konumdadır. Güçlü bir çevrimiçi varlık oluşturmaya odaklanmak, ilerleme, daha fazla satış yapma ve rakipleri geride bırakma fırsatı sağlar.
Küçük işletme sahipleri reddedilme konusunda oldukça dayanıklıdır. Ancak en güçlü ruhlar bile tek bir satış yapabilmek için 25 başarısız arama yaptığında kendini biraz rahatsız hissedebilir. Aynı durumu web siteniz için bir düşünelim. Bu oran e-ticarette dönüşüm oranı olarak bilinir. Bu duruma diğer açıdan bakarsak büyük bir fırsatı da görürüz. Dönüşüm oranınızdaki sadece yüzde birlik bir değişim yani her 100 ziyaretçiden 4üne değil 5 ine satış yapmak, çevrimiçi cironuzun %25 artması anlamına gelir. Bu yazımızda sizinle, web sitenizin performansını arttırmak için yapabileceğiniz 10 noktayı paylaşacağız.
Harekete davet eden (calls to action) butonlarını net yapın: Harekete davet etme (CTA), bir web sitesini ziyaret edenleri harekete geçme konusunda teşvik etmek demektir. Bunlar “buraya tıklayın”, “sepete ekle” veya “bültenimize kaydolun” gibi hareketler olabilir. Hangi harekete davet etmek isterseniz isteyin, bu butonların açık ve net olduğundan emin olun. Bu netlikten emin olabilmek için web sitenizin görünümünü %50 küçülterek kontrol edin. Eğer hala “satın alma” butonunu görebiliyorsanız, web sitenizin bu konuda başarılı olduğunu düşünebilirsiniz.
Açık, net ve sade tasarımlar ziyaretçilerinizin ürünlerinizi kolay bulmasını ve satın almasını kolaylaştırır: Web sitenizin sayfalarındaki bilgi miktarını olabildiğinde kısa tutun. Böylece ziyaretçiler aradıklarını kolaylıkla bulabilsinler.
Sosyal düşünün: Sosyal medya tüketicilerin en sevdiği markaları araştırması, alışveriş yapması ve randevu alabilmesi için mükemmel platformlardır. Mevcut müşterilerinizin ve ziyaretçilerin içeriklerinizi sosyal medya platformlarında paylaşmalarına teşvik etmek için web sitenize görünür şekilde sosyal medya paylaşım butonları yerleştirin. Bu özelliği alt yapı sağlayıcılarınız büyük ihtimalle eklemiştir. Ancak eğer böyle bir özellik yoksa farklı eklentiler yoluyla bu özelliği eklemeniz mümkündür.
Önemli bilgileri “manşete” koyun: İnsanlar gazete alırken “manşet”, gazetelerin katlanmış şekilde gazete standında dururken direk görülen ön sayfanın üst kısmı anlamına gelirdi. Gazete editörleri buraya en önemli haberleri, en şaşırtıcı başlıkları ve en etkileyici görselleri koyarlardı. Böylece gazeteyi gören kişiler kolaylıkla haberi görüp ilgilenebilirlerdi. Bu durumun çevrimiçi hali ise web sitenizin herhangi bir şekilde aşağı indirilmeden görülen üst kısmıdır. Bu alan sizin en önemli gayrimenkul alanınızdır. Bu nedenle bu bölgeyi akıllıca kullanmalısınız. Örneğin en önemli ürününüzün görsellerini, göz alacak şekilde buraya koyabilirsiniz ya da en önemli ve etkileyici bilgileri burada paylaşabilirsiniz. Yine bu bölgeye koyacağınız harekete geçme butonları en cazipler olacaktır.
Gönderim şartlarını belirgin şekilde gösterin: Bir e-ticaret sitesini satın alma sürecinde terk eden kişilerin dörtte biri gönderim şartlarının yeterince açık olmaması ya da beklediklerinden daha maliyetli olması nedeniyle bunu yapar. Sitenizi ziyaretçilerinizin gönderim koşullarını kolaylıkla ve açık bir şekilde görebileceği şekilde düzenleyin. Böylece satın alma sürecinde tatsız sürprizlerle karşılaşmazlar ve satın alma süreçlerini rahatlıkla tamamlarlar.
Perakende sektörü müşterilere daha bağlantılı, dijital bir deneyim sunma yolunda ilerlerken, işletmeniz büyümek ve tüketicilerle anlamlı bir şekilde bağlantı kurmak için heyecan verici bir konumdadır. Güçlü bir çevrimiçi varlık oluşturmaya odaklanmak, ilerleme, daha fazla satış yapma ve rakipleri geride bırakma fırsatı sağlar.
İşinizin Dijital Dönüşümü, İnternetten Satış, Çevrimiçi Bulunabilme, İşimi Nasıl Pazarlamalıyım adlı makalelerimiz ilginizi çekebilir.