Web Sitenizi Başarılı Şekilde Kullanmak ve Çevrimiçi Tüketicilerin Dikkatini Çekmek İçin Önemli İpuçları
Web siteniz, pazarlama mekanizmanızın en önemli bileşenlerinden biridir. Çünkü işinize ve işinizin müşterileriniz için neden mükemmel olduğuna dair bir pencere açar. Cazip bir web sitesi, potansiyel müşterilerinizi web sitenizde daha fazla zaman harcamaya, daha fazla bilgi almak için sitenizi yeniden ziyaret etmeye ve nihai olarak sizinle iş yapmak için iletişime geçmeye teşvik edebilir.
Web siteniz, pazarlama mekanizmanızın en önemli bileşenlerinden biridir. Çünkü işinize ve işinizin müşterileriniz için neden mükemmel olduğuna dair bir pencere açar. Cazip bir web sitesi, potansiyel müşterilerinizi web sitenizde daha fazla zaman harcamaya, daha fazla bilgi almak için sitenizi yeniden ziyaret etmeye ve nihai olarak sizinle iş yapmak için iletişime geçmeye teşvik edebilir. Bu makalede, kullanıcı etkileşiminizi arttırabilmenize, içeriğinizi öne çıkarabilmenize ve müşterilerinizin firmanızla kolaylıkla iletişime geçmesini sağlamanıza yardımcı olacak 4 önemli ipucunu sizinle paylaşacağız.
Sosyal Düşünün
Avrupa’da, en azından her iki kişiden biri, sosyal medya ağlarında aktif olarak yer almaktadır. Sosyal medya, tüketicilerin favori markalarına göz atmaları, hizmet satın almaları ve randevuları planlamaları için mükemmel bir platformdur. Bu nedenle mevcut müşterilerinize ve ziyaretçilerinize, içeriğinizi kolaylıkla paylaşabilmeleri için sosyal medyada paylaşım olanakları sunmalısınız. Bu özelliği üçüncü taraflarca hazırlanmış uygulamalarla sitenize ekleyebilir veya web sitenizin sağlayıcılarından bu eklentiyi koymalarını talep edebilirsiniz.
Sizin işiniz ile bağlantılı işletmelere bağlantı verin
Sizin işletmeniz ile tamamlayıcı yerel işletmelerin ürün veya hizmetlerine web sitenizde yer vererek iş birliği yapmayı düşünebilirsiniz. Örneğin bir tesisat firması iseniz sitenizde yerel bir hırdavatçının sitesine link verebilirsiniz. Hatta sizin aracılığınızla buraya gittiklerinde özel bir fayda görmelerine yönelik anlaşmalar yapabilirsiniz. Böylelikle kullanıcılarınıza ekstra faydalar sağlayabilirsiniz. Onlar da sitenizi yeniden ziyaret ettikleri taktirde farklı avantajlar sağlayabileceklerini bilirler.
Müşterilerinizin sizinle ve birbirleriyle konuşmasına izin verin
Web sitenize “yorumlar” bölümü eklemeniz müşterilerinizin sizinle ve birbirleri ile kolaylıkla iletişim içerisinde bulunmalarını sağlayacaktır. Böylece müşterileriniz, ürünlerinizin kullanımı ile ilgili birbirlerine tavsiyeler verebilir; akıllarına takılan soruları sorabilir ve ürün ya da hizmetleriniz ile ilgili geri bildirimlerde bulunabilir. Yorum bölümü aynı zamanda web sitenizin arama motorlarında listelenmesinde olumlu bir etkiye sahiptir. Web sitenizin hizmet sağlayıcılarıyla görüşerek böyle bir eklenti kullanıp kullanamayacağınızı veya bu özelliği ekleyip ekleyemeyeceğinizi öğrenebilirsiniz.
Müşterilerinizin sizinle iletişim kurmasını kolaylaştırın
Müşterilerinizin sizinle kolaylıkla iletişime geçebilmeleri, işletmeniz açısından çok faydalı olacaktır. Sizi (eğer varsa) mağazanızda ziyaret etmek isteyebilecek kişilerin, sizi kolaylıkla bulabilmesi için bir harita ekleyebilirsiniz. İletişim sayfanıza, kullanıcıların müşteri hizmetlerine kolaylıkla ulaşabileceği bir bağlantı yerleştirebilirsiniz. Aynı zamanda iletişim sayfanıza haber bülteniniz için bir kayıt bölümü ya da genel bir memnuniyet anketi ekleyebilirsiniz. İletişim sayfanızın kolay anlaşılır olması ve tüm kilit bilgilerinin bulunması kaydıyla diğer özellikler tamamen sizin isteğinize bağlıdır.
Bu ipuçları web sitenizin, rakiplerinin arasından sıyrılmasını sağlayacaktır. Doğru ortaklar, ağlar, bilgiler ve kendi müşterileriniz sayesinde işletmenizin ve hizmetlerinizin bilinirliğini artırmak, markanızı göz önünde tutacak ve cazip kılacaktır.
İşinizin Dijital Dönüşümü, İnternetten Satış, Çevrimiçi Pazaryerleri, İşimi Nasıl Pazarlamalıyım adlı makalelerimiz ilginizi çekebilir.